15 d’octubre de 2011

Molt interessant!!!!!!!!!!!!!!!!!

L'entrenament musical millora les capacitats cognitives dels infants

Young Children Show Improved Verbal IQ After 20 Days of Exposure to Music-Based Cognitive Training ‘Cartoons’

Canadian scientists who specialize in learning, memory and language in children have found exciting evidence that pre-schoolers can improve their verbal intelligence after only 20 days of classroom instruction using interactive, music-based cognitive training cartoons.


Científics de la Universitat de York de Canadà, especialitzats en l'aprenentatge, la memòria i el llenguatge dels nens, han constatat que la intel·ligència verbal de petits en edat de preescolar va millorar gràcies a un programa d'aprenentatge de dibuixos animats interactiu, basat en la música. Els nens van fer servir l'esmentat programa a l'aula, durant 20 dies. 

Després d'aquest breu període de temps, es va constatar una millora cognitiva d'un 90% dels nens participants, per mitjà d'un test d'intel·ligència. Així mateix, l'estudi i anàlisi del cervell dels petits també va indicar canvis en el cervell d'aquests, relatius a l'entrenament musical aplicat.

Segons els investigadors, els resultats obtinguts confirmen una ràpida transferència de beneficis cognitius als nens a partir de l'aplicació d'aquest mètode. D'altra banda, la intensitat de l'efecte va ser remarcable en gairebé tots els casos.

El descobriment tindria importants implicacions per a la conceptualització i millora dels programes de neuroeducatius per a nens de totes les edats, i fins i tot per a ancians, expliquen els autors de la recerca. 

Font: http://www.psychologicalscience.org/index.php/news/releases/young-children-show-improved-verbal-iq-after-20-days-of-exposure-to-music-based-cognitive-training-cartoons.html